Veel gestelde vragen

Wij helpen je graag verder!

Banner Image

Maat aanduiding

Je ontvangt exact het item dat ons model draagt op de foto. Aangezien het vintage kleding betreft - dat met de tijd kan zijn gekrompen - stellen wij van elk item de 'size' vast. Dit doen wij aan de hand van de afmetingen, waarbij wij niet uitgaan van een ‘oversized fit’.

De ‘size’ kan afwijken van de 'maat op het label', daarom staat deze ter verduidelijking vermeld in de beschrijving van het item.

Ga altijd voor je eigen maat bij de ‘size’, tenzij je wilt gaan voor een andere fit. Je kunt je eigen maat vergelijken met de maat en lengte van het model.

Je kunt ons altijd om hulp vragen per mail, mocht je er toch niet uitkomen.

Wellicht heb je het niet gezien in de beschrijving van het item, maar de ‘size’ kan afwijken van de ‘maat in het label’. Zie voor nadere uitleg het kopje ‘uitleg over maten’.

Mocht er toch een foutieve maat zijn verstuurd, neem dan contact op met de klantenservice. Wij helpen je graag verder met een oplossing!

Bestellen & Bezorgen

Nederland: Bestellingen vanaf €75 worden gratis verzonden, daaronder betreffen de bezorgkosten circa €5,99.

België: Bestellingen vanaf €75 worden gratis verzonden, daaronder betreffen de bezorgkosten circa €6,99. 

Overig, Europa: Bestellingen vanaf €99 worden gratis verzonden, daaronder betreffen de bezorgkosten circa €9,99.

Van maandag t/m vrijdag wordt je bestelling de volgende dag verzonden en de dag daarna geleverd.

De verzendkosten die je betaalt, zijn standaardkosten vanuit de bezorgdienst.

Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden op maandag verzonden en dinsdag geleverd.

Voor bestellingen naar het buitenland gelden andere levertijden.

Helaas is het (nog) niet mogelijk je bestelling af te halen.

Je ontvangt binnen een uur een bevestigingsmail. Helaas kunnen wij het niet altijd voorkomen dat mails in de spambox belanden, check daarom altijd eerst even of de mail die je mist daarin is beland. Zo niet, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice!

Wanneer je een verkeerd adres hebt ingevuld, contact dan direct onze klantenservice. Als je geluk hebt, is je pakket nog niet verstuurd en kunnen wij het adres aanpassen. Wij zullen ons uiterste best doen je te helpen, maar als het pakket al is verzonden kunnen wij niks meer doen.

Mocht je je bestelling willen annuleren, is dit alleen mogelijk wanneer deze nog niet is verzonden. Wij verwerken de bestellingen vrij snel, daarom is het van belang dat je zo snel mogelijk contact opneemt met de klantenservice.

Wij vinden het erg vervelend om te horen dat jouw item een defect bevat. Aangezien het vintage kleding betreft, kan het voorkomen dat zich een defect op het item bevindt. De items worden hier streng en zorgvuldig op gecontroleerd.

Mocht het voorkomen dat zich een defect op het item bevindt, vinden wij het zeer belangrijk deze zo transparant en duidelijk mogelijk te vermelden. Daarom vind je eventuele defecten altijd terug op de foto's en in de beschrijving van het item.

Als er een defect niet is vermeld, bieden wij onze oprechte excuses aan voor het ongemak. Dit is absoluut niet de bedoeling. Wij willen graag dat je tevreden bent met je aankoop. Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice via info@simeonvintage.nl. Stuur ook foto's van eventuele schade aan het item mee, zodat we de situatie nauwkeurig kunnen afhandelen.

Bij Simeon Vintage streven wij ernaar om de tevredenheid van onze klanten te waarborgen, daarom doen wij ons uiterste best om dit soort situaties duidelijk binnen het team te bespreken om ervoor te zorgen dat deze zich in de toekomst niet herhalen.

Als je pakket mogelijk zoek is geraakt, kijk eerst bij de buren en neem direct contact op met de vervoerder als het probleem aanhoudt. Wacht een paar dagen na de bezorg datum voordat je contact met ons opneemt. Als je pakket nog steeds niet is aangekomen, neem dan contact op met onze klantenservice. We starten dan een onderzoek met de vervoerder om de locatie van je pakket te achterhalen. Het onderzoek kan 5 tot 20 werkdagen duren.

Let op! Wij verzorgen geen restitutie voor vermiste pakketten, maar bieden de waarde van je bestelling middels een cadeabon aan. Zo kun je een nieuwe bestelling plaatsen.

Wij verzenden al onze pakketen met PostNL. Je ontvangt altijd een Track & Trace link per mail waarmee je je bestelling kunt traceren.

Retourneren

In tegenstelling tot andere vintage kleding winkels, kun je je items bij ons retourneren. Dit kan binnen onze retourtermijn van 14 dagen.

Wij maken gebruik van een retourportaal waardoor retourneren voor jou eenvoudig is. Vergeet niet een # voor je ordernummer te gebruiken! Items die zijn gekocht in de 'speciale prijzen' kunnen niet worden geretourneerd. Acties zijn hiervan uitgesloten (zoals 2+1 gratis).

Zodra wij de retournering hebben ontvangen, wordt deze binnen 14 dagen gecontroleerd en verwerkt. Je ontvangt een bevestigingsmail en cadeaubon per e-mail. Hiermee kun je eenvoudig iets anders uitkiezen.

Wij helpen je met alle stappen voor een eenvoudige retournering.

  1. Plaats de items die je wilt retourneren in de originele verpakking (waarin de items aankwamen).
  2. Ga naar onze retourpagina en vul je bestelgegevens in. Vul altijd een '#' voor je 5-cijferige ordernummer in.
  3. Print het retourticket uit en plak deze op het pakket.
  4. Breng het pakket naar een aflever punt bij jou in de buurt. 
  5. Je ontvangt een cadeaubon van de geretourneerde items binnen 14 werkdagen na ontvangst van je retour.
Vereisten voor retourzending
  • Retourneer het item in de originele verpakking;
  • Stop het item netjes (ritsen, knoopjes etc. dicht en opgevouwen) in de verpakking (zoals je het hebt ontvangen);
  • Je kan items niet retourneren als deze zijn gedragen en er geen tag aan het item meer zit.

Let op: Voldoet de retournering niet aan de vereisten, dan zijn wij genoodzaakt de retour te weigeren.  

Wij verwachten jouw retourzending binnen 5 werkdagen in ons magazijn. Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, krijg je automatisch een bevestiging per e-mail. Je retournering zal binnen 14 werkdagen (meestal sneller) worden verwerkt.

Contact

Kijk altijd eerst of je vraag onder onze FAQ staat.

Mocht jouw vraag er niet tussenstaan, kun je altijd contact opnemen met de klantenservice per e-mail via deze pagina.

Je krijgt altijd binnen 3 werkdagen respons (weekenden niet meegenomen).

Staat je vraag er niet bij?

Stuur ons dan een bericht via de onderstaande knop.