Hoe kunnen wij je helpen?

FAQ

Bestelling & Levering

Wat is de levertijd?

Van maandag tot en met vrijdag geldt de volgende dag verzonden, en is de volgende dag in huis. Je betaald verzendkosten niet voor een snelle levering. Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden op maandag verzonden en dinsdag geleverd. Voor bestellingen naar het buitenland gelden er andere levertijden.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Helaas is het (nog) niet mogelijk je bestelling af te halen.

Wat zijn de bezorgkosten?

Nederland: bestellingen vanaf €75 gratis verzending en daaronder €5,50.

België bestellingen vanaf €75 gratis verzending en daaronder €5,99.

De rest van Europa: bestellingen vanaf €99 gratis verzending en daaronder €9,99

Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen

Je ontvangt binnen een uur een bevestiging in je mail (check altijd ook je spam). Helaas kunnen wij het niet altijd voorkomen dat mails in de spambox belanden. Check daarom altijd eerst even of de mail die je mist daarin zit. Zo niet, dan kun je altijd contact met ons opnemen via de mail.

Waar kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Kijk altijd eerst of je vraag bij onze veelgestelde vragen staat om snel antwoord te krijgen op je vraag.

Je krijgt altijd binnen 3 werkdagen reactie (weekenden niet meegenomen).

Je kunt contact opnemen met onze klantenservice per mail via deze pagina.

Mijn item heeft schade

Super vervelend! Wij vermelden altijd alle schades maar soms zien wij iets over het hoofd. We willen onze oprechte excuses aanbieden voor het feit dat het item niet in de gewenste staat was toen je hem ontving. Houd er rekening mee dat het vintage is en kleine schades kan hebben (zie disclaimer). Het is onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat elk item dat we versturen in goede staat is, ondanks dat het vintage is.

Normaal gesproken controleren we zorgvuldig elk item op vlekken en schade voordat we het verzenden, om ervoor te zorgen dat onze klanten altijd een goede kwaliteit ontvangen. In het geval van jouw trui is er duidelijk iets misgegaan bij dit proces, en daarvoor willen we ons oprecht verontschuldigen.

We willen graag dat je tevreden bent en blijft als klant bij Simeon Vintage.

Stuur ons dan altijd een mail naar info@simeonvintage.nl inclusief foto's van de eventuele schade en wij bieden je meteen een passende oplossing.

Mijn pakketje is vermist

Allereerst, wat vervelend dat je pakket misschien kwijt is! Mocht dit gebeuren neem als eerst via e-mail met ons contact op en met de vervoerder. De standaardprocedure is een onderzoek met de vervoerder om te zien waar je pakket zich bevindt. Dit kan 5 tot 20 werkdagen duren. Kijk altijd even bij je buren.

Ik heb het verkeerde adres ingevuld bij mijn bestelling

Contact dan direct onze klantenservice. Als je geluk hebt is je pakket nog niet op de post en kunnen we het adres aanpassen bij onze vervoerder. We zullen ons uiterste best doen je te helpen maar als het pakket al is verzonden kunnen we waarschijnlijk niks meer doen

Kan ik mijn order annuleren?

Het is alleen mogelijk om je order te annuleren voor deze verzonden is. We verwerken de orders vrij snel. Mocht je je order willen annuleren, is het van belang dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Je kunt je order alleen annuleren tijdens de openingstijden van onze klantenservice. 

Mijn maat is anders dan ik besteld heb

Wellicht heb je het niet gezien bij de omschrijving maar we noteren altijd de maat ''On Label", dit is de maat die in je item staat. Wij zetten de maat die wij aanraden bij de maat (zie onze disclaimer bij het artikel). Dit is de maat hoe wij het zouden aanraden zodat jij altijd de beste fit hebt! Daarbij staat ook de lengte van het model en wat zij normaal dragen zodat je het kunt vergelijken. Vintage kleding is vaak gewassen en daardoor kleiner geworden. En soms zelfs groter dan de maat aangeeft. Daarnaast waren vroeger de maten ook anders dan nu wordt aangegeven. Een XL vroeger is nu een M/L.

Desondanks vinden wij het vervelend te horen dat je je itemsnietpast, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je bent vrij om je bestelling te retourneren.

Retour

Je kunt je bestelling bij ons retourneren in tegenstelling tot andere vintage kleding winkels. Dit kan binnen onze retourtermijn van 10 dagen.

Kan ik bij jullie retourneren?

Ja, dat kan! Allereest wat vervelend dat je item niet past of niet voldoet aan je verwachtingen.

Dit kan binnen onze retourtermijn van 10 dagen.

Zodra wij het pakket hebben ontvangen, controleren wij de bestelling. Daarna ontvang je een bevestigingsmail en een terugbetaling in store credit binnen 10 dagen. Je ontvangt dit per mail in je account. Hierna kun je eenvoudig iets anders uitkiezen.

Wij maken gebruik van een retourportaal waardoor retourneren voor jou eenvoudig is. Vergeet niet een # voor je ordernummer te gebruiken! Producten die zijn gekocht in de sale en mystery boxen kunnen niet geretourneerd worden! 

Hoe werkt het retourneren?

Wij helpen je met alle stappen zodat je vlekkeloos je pakketje kan retourneren.  

  1. Plaats de items die je wilt retourneren in de originele verpakking waarin de items aankwamen. 
  2. Ga naar onze retourpagina en vul je bestelgegevens in. Vul altijd een '#' voor je 5-cijferige ordernummer.
  3. Print het retourticket uit en plak het op het pakket.
  4. Breng het pakket naar een aflever punt bij jou in de buurt. 
  5. Je ontvangt een shop credit van de geretourneerde items binnen 14 dagen na ontvangst van je retour.
Vereisten voor retourzending
  • Stop het item netjes (ritsen, knoopjes etc dicht en opgevouwen) in de verpakking hoe je het hebt ontvangen;
  • Retourneer het item in de originele verpakking;
  • Retourneer het item alleen als het product niet zichtbaar is gedragen, beschadigd of incompleet is. 

Let op: Voldoet de retournering niet aan de vereisten, dan zijn wij genoodzaakt de retour te weigeren. 

 

Hebben jullie mijn retour ontvangen?

Wij verwachten jouw retourzending binnen 5 werkdagen in ons magazijn te ontvangen. Zodra wij je zending hebben ontvangen krijg je een automatische bevestiging per mail. Wij streven ernaar om dan binnen 7 werkdagen je retour af te handelen.

Staat je vraag er niet bij?

Stuur ons dan een bericht via de onderstaande knop.